Tak, przybrałaś na wadze. Ale jest to absolutnie normalne. I tak, prawdopodobnie będziesz potrzebować więcej czasu niż celebrytki, aby po porodzie wrócić do swojej wagi sprzed ciąży. Ale jesteś w stanie to zrobić. Dzięki dyscyplinie i ćwiczeniom.

Położna wyjaśnia
Po prostu nie ma ciąży bez tłuszczu. Potrzebujesz go i Ty, i Twoje dziecko. Tworzenie rezerw to naturalny proces – nie tylko na aktualne potrzeby, ale również na okres po porodzie, kiedy karmisz dziecko piersią. Wiele z tych wzgórków i zagłębień Twojego ciała to nic innego jak woda odkładająca się w Twoich nogach i innych częściach ciała. Te problemy znikną wkrótce po porodzie.

Reszta jest kwestią dyscypliny i regularnych ćwiczeń. Jeśli rozpoczęłaś już program fitness, staraj się go utrzymać. Dzięki temu później utrata wagi stanie się łatwiejsza.

kobieta w ciąży z owocami

Przyrost wagi w ciąży? To normalne!

Wzrost wagi w ciąży jest jak najbardziej normalny. I to nie tylko ze względu na odkładający się tłuszcz. Wzrost wagi w czasie ciąży wynika także z takich czynników, jak powiększenie się macicy, wytworzenie się łożyska i oczywiście sama waga dziecka. Prawidłowy przyrost wagi w poszczególnych tygodniach powinien wyjaśnić Ci lekarz. Wiedząc, jaki jest prawidłowy przyrost wagi w ciąży (ok. 10-12 kg), możesz kontrolować swoją wagę. Nadmierne tycie w trakcie ciąży nie jest bowiem zdrowe i bezpieczne – ani dla Ciebie, ani dla dziecka.

Jak schudnąć po ciąży?

Chudnięcie po ciąży nie należy do najłatwiejszych. Wiele kobiet bardzo chce schudnąć po ciąży, ale niekoniecznie wie, jak się do tego zabrać. Ale prawda jest taka, że chcąc skutecznie schudnąć po ciąży, tym, czego najbardziej potrzebujemy jest konsekwencja i silna wola. Dlaczego? Ponieważ wychowując małe dziecko bardzo łatwo o wymówkę, dlaczego znowu nie udało nam się wykonać ćwiczeń albo przypilnować diety.

Oczywiści nie znaczy to, że zaraz po porodzie mamy wpadać w szał ćwiczeń, tym bardziej, że wyczerpujące ćwiczenia zaraz po urodzeniu dziecka mogą być niebezpieczne. W czasie ciąży najbardziej zewnętrzne mięśnie brzucha rozciągają się i oddzielają, aby zrobić miejsce rosnącej macicy. Jednak mięśnie te mogą pozostać rozsunięte nawet po urodzeniu, kiedy macica skurczy się do swoich pierwotnych rozmiarów. W takim przypadku postaraj się znaleźć dla siebie delikatne ćwiczenia, takie jak joga, pilates czy tai chi. Póki co nie czuj się zaszokowana i nie denerwuj się zbytnio przybieraniem na wadze – to naturalna część zdrowej ciąży.

Chudnięcie po ciąży to nic innego jak wykonywanie normalnych ćwiczeń nastawionych na spalanie tłuszczu i budowanie mięśni. Różnice? Na pewno mniejsza intensywność ćwiczeń zalecanych w tym wczesnym momencie po porodzie. Możemy także dodać wszystkie przeciwskazania od lekarza. I po drugie, jeśli zależy nam na utracie wagi, musimy umieć dobrze organizować sobie czas i wyrywać dniu minuty tylko dla siebie. Kiedy zaczyna się schudnąć po ciąży? Po tym, jak zacznie się nad tym pracować!