Kiedy jesteś w ciąży, wygodna pozycja w nocy to nie lada wyczyn

NIE MOŻEMY OBIECAĆ, ŻE KIEDY POJAWI SIĘ DZIECKO, BĘDZIESZ MOGŁA NADROBIĆ ZALEGŁOŚCI W SPANIU, ALE JEST KILKA RZECZY, KTÓRE MOŻESZ ZROBIĆ, ABY ZROZUMIEĆ I OKIEŁZNAĆ DZIKIE SNY I DŁUGIE BEZSENNE NOCE, ZANIM WYLĄDUJE U CIEBIE BOCIAN.

Z oczywistych powodów, po piątym miesiącu ciąży spanie na brzuchu nie jest najlepszym pomysłem. Jest to tak niewygodne, że większość kobiet przestaje to robić dużo wcześniej. Jednak spanie płasko na plecach również nie jest rozwiązaniem. Specjaliści radzą kobietom unikać tej pozycji po ok. 16-tym tygodniu.

Kiedy śpisz na plecach, powiększona macica naciska na niższą żyłę główną, która prowadzi krew z dolnej części ciała z powrotem do serca. Może to spowodować niskie ciśnienie krwi, nasilić istniejące problemy z nerkami i nadciśnieniem oraz przyczynić się do powstawania hemoroidów, żylaków i obrzęku.

Położna wyjaśnia
W rzadkich przypadkach spanie na plecach może nawet doprowadzić do tego, że dziecko nie otrzyma całego potrzebnego mu tlenu i substancji odżywczych. Zwykle jednak symptomy niskiego ciśnienia krwi (nudności, płytki oddech, zawroty głowy i wilgotność skóry) obudzą śpiącą przyszłą mamę na długo zanim zagrozi to płodowi. Poza tym, sama natura może zapewnić drugą linię obrony. Jeśli dziecku robi się niewygodnie, zacznie kopać i obudzi mamę, aby mogła zmienić pozycję.
śpiąca kobieta w ciąży z książką

Jak więc możesz zapewnić sobie bezcenny sen? Najbezpieczniej jest spać na boku – najlepiej następnym razem ułóż się do snu na lewym boku, co umożliwia maksymalny przepływ krwi. A jeśli obudzisz się w „niewłaściwej” pozycji, po prostu odwróć się na bok i powróć do snów o dniu, kiedy ten manewr nie będzie stanowić wielkiego wyczynu!