Zapomnij o skurczach nóg! Zapomnij o skurczach nóg!

Zapomnij o skurczach nóg!

Jak zwalczyć straszne skurcze nóg

Na tym etapie ciąży mogą dopaść Cię skurcze nóg.

kobieta w ciąży w łóżku

Są szczególnie niemile widziane, jeśli zaburzają tak potrzebny sen.

Zmęczenie mięśni, nagromadzenie płynu, nadmiar fosforu czy niedobór wapnia uważa się za czynniki przyczyniające się do bolesnych skurczów w nogach, które są odczuwalne jak dźgnięcia nożem w łydkę. Na szczęście łatwo przynieść sobie ulgę. Oto kilka prostych rzeczy, które mogą pomóc:

  • Delikatnie rozciągnij mięsień przez ściąganie w dół i podciąganie w górę stopy.
  • Rozmasuj mięsień (albo jeszcze lepiej obudź swojego partnera i każ jemu to zrobić).
  • Przyłożenie termoforu jest również pomocne.
  • Pochodzenie w kółko przez kilka minut rozluźni mięsień na tyle, aby przynieść ulgę.

Aby zapobiegać skurczom:

  • Rozciągaj nogi regularnie w ciągu dnia.
  • Pamiętaj o piciu wystarczającej ilości wody.
  • Gimnastykuj się codziennie.
  • Przestrzegaj zdrowej diety.
  • Upewnij się, że przyjmujesz co najmniej 1000 mg wapnia dzienne (szklanka ciepłego mleka przed pójściem spać zaspokoi jedną trzecią tego zapotrzebowania).
  • Zrezygnuj z gazowanych napojów, które zawierają wysokie ilości fosforu (oraz pustych kalorii, które nie są dla Ciebie dobre).
  • Zrób sobie przerwę w ciągu dnia na uniesienie stóp przez kilka minut, ilekroć jest to możliwe.
  • Wykonuj ruchy okrężne w kostkach oraz napinanie stóp podczas siedzenia w pracy czy w autobusie.

Komentarze